Ο δημιουργός της Cosmétique Végétale ®

Η ιστορία του αυτοδίδακτου δημιουργού που αγάπησε με πάθος τη φύση και τις γυναίκες. Ένας πρωτοπόρος της βιομηχανίας καλλυντικών, μια μάρκα ομορφιάς αλλιώτικη από τις άλλες...

« Το μεγαλύτερο επίτευγμά μας δεν είναι ότι ανακαλύψαμε τις ιδιότητες των φυτών, αλλά ότι τα κάναμε προσιτά σε όλες» είπε κάποτε ο Yves Rocher, ιδρυτής της φερώνυμης μάρκας φυτικών καλλυντικών, μιας εταιρίας που έχει αποδείξει στην πράξη ότι η επιστημονική καινοτομία μέσα από τη μελέτη και τη χρήση των φυτών και η προσιτή ομορφιά δεν είναι έννοιες ασύμβατες. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που κάνει την Yves Rocher ξεχωριστή. Είναι η μοναδική μάρκα σε όλο τον κόσμο που γνωρίζει και ελέγχει 100% κάθε στάδιο της διαδρομής των προϊόντων της, από τον σπόρο του φυτού ως την επιδερμίδα, κρατώντας το ρόλο του Βοτανολόγου, του Καλλιεργητή, του Κατασκευαστή και του Διανομέα των καλλυντικών της! Ποια είναι όμως η Yves Rocher; Ας κάνουμε ένα flash back στην ιστορία του ανθρώπου που τη δημιούργησε.

1930. Στο μικρό χωριό La Gacilly στην καρδιά της Γαλλικής Βρετάνης γεννιέται ο Yves Rocher. Από πολύ μικρός , με επιρροές από τον βοτανολόγο παππού του, γοητεύεται από τον κόσμο των φυτών και με τη βοήθεια του ξαδέλφου και νονού του Joseph-Pierre Ricaud, ο οποίος ήταν γιατρός, ανακαλύπτει τις ιδιότητες των φαρμακευτικών βοτάνων.

1944. Στα 14 μόλις χρόνια του, με τον θάνατο του πατέρα του αναλαμβάνει τα ηνία όχι μόνο της οικογένειας αλλά και της οικογενειακής επιχείρησης, ενός μικρού καταστήματος με υφάσματα και καπέλα. Εκείνη τη χρονιά, μια εμπειρική θεραπεύτρια του δίνει τη μυστική συνταγή μιας αιμοστατικής πομάδας για τις αιμορροΐδες, την οποία παρασκευάζει με βάση το φυτό Ficaria Verta (φικάρια ή ζοχαδόχορτο,), στη σοφίτα του σπιτιού του και στη συνέχεια, αποφασίζει να την πουλήσει μέσω ταχυδρομείου, από πόρτα σε πόρτα!

1959. Ο 29χρονος Yves Rocher δημιουργεί στη γενέτειρά του, το La Gacilly, το πρώτο εργαστήριο παρασκευής φυτικών συνθέσεων. Εκτός από την πομάδα με φικάρια αναπτύσσει νέες καλλυντικές κρέμες τις οποίες συνεχίζει να διαθέτει μέσω ταχυδρομείου. Σε μια εποχή που τα καλλυντικά προορίζονται για μια ελίτ καταναλωτριών, εκείνος δημιουργεί προϊόντα ποιότητας, προσιτά σε όλους. Στόχος του είναι να «εκδημοκρατίσει» την ομορφιά για τις γυναίκες . Αυτό όμως που απογειώνει τη μάρκα είναι η καινοτόμος έννοια που εισάγει: Cosmétique Végétale® . Ένα «συμβόλαιο» που υπογράφει ο Yves Rocher με... τα φυτά και τις γυναίκες . Είναι ο πρώτος επιχειρηματίας που έχει την έμπνευση να ενώσει, σε ένα concept, την ομορφιά και τη φύση και να φτιάξει καλλυντικά με πρώτη ύλη τα φυτά. Η φήμη για την αποτελεσματικότητα των προϊόντων του αρχίζει να κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα. Η επιτυχία δεν αργεί να έρθει. Τα ευχαριστήρια γράμματα από πελάτισσες που δοκίμασαν τις κρέμες του γίνονται διαφημιστικές καταχωρήσεις σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά . Οι πρώτες καμπάνιες Yves Rocher είναι γεγονός και η μάρκα αρχίζει να γίνεται γνωστή σε όλη τη Γαλλία.  

1965. Έχοντας πάντα κατά νου την καλλιέργεια ισχυρών δεσμών ανάμεσα στη μάρκα και τις καταναλώτριες, ο Yves Rocher σχεδιάζει και κυκλοφορεί το περίφημο «Πράσινο Βιβλίο της Ομορφιάς» που έγινε πολύ γρήγορα «Βίβλος Ομορφιάς» για χιλιάδες γυναίκες . Στην ουσία ήταν ο κατάλογος με τα προϊόντα της μάρκας , αλλά ξεχώρισε γιατί έμοιαζε με περιοδικό, όπου οι καταναλώτριες, διάβαζαν χρήσιμες συμβουλές για την περιποίηση της επιδερμίδας και το μακιγιάζ από επιστήμονες, ερευνητές, αισθητικούς και makeup artists. Σήμερα , το «Πράσινο Βιβλίο» κυκλοφορεί σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια αντίτυπα-και ηλεκτρονικά-μεταφράζεται σε 25 γλώσσες, όπως και σε σύστημα Μπράιγ, για άτομα με περιορισμένη όραση.

1968. Οι απεργίες εκείνης της χρονιάς σε όλη τη Γαλλία και δυσκολεύουν την ομαλή αποστολή των προϊόντων του, γίνονται αφορμή για την ίδρυση του πρώτου καταστήματος Yves Rocher στο Παρίσι. Στα χρόνια που ακολουθούν ανοίγουν και άλλα καταστήματα στη Γαλλία και το εξωτερικό, χωρίς όμως ποτέ να αλλάξει το βασικό κανάλι διακίνησης των καλλυντικών της μάρκας, η διάθεση δηλαδή μέσω αντιπροσώπων ή από πόρτα σε πόρτα.

1969. Εγκαινιάζεται το εργοστάσιο "La Croix des Archers" στο La Gacilly. Η επιλογή, αποδεικνύει την αγάπη του Yver Rocher για τον τόπο του, την επιθυμία του να τον κάνει το γνωστό σε όλο τον κόσμο αλλά και την προσπάθειά του να κρατήσει τον κόσμο κοντά στη γη του, προσφέροντας νέες θέσεις απασχόλησης στην περιοχή . «Το 1959, οι κάτοικοι του χωριού μου το εγκατέλειπαν» έλεγε. «Μου είχε γίνει έμμονη ιδέα να βρω τον τρόπο για να ανακόψω αυτή την κατάσταση»... Τελικά, τα κατάφερε. Ο πληθυσμός του La Gacilly, από τότε μέχρι σήμερα, αντί να μειωθεί, διπλασιάστηκε!

1975. Ο Yves Rocher δημιουργεί στο La Gacilly ένα βοτανικό κήπο 55 εκταρίων με περισσότερα από 1000 είδη φυτών, που σήμερα καλύπτει το 1/3 των ετήσιων αναγκών της μάρκας σε πρώτες ύλες (κυρίως χαμομήλι και άρνικα) και συγχρόνως λειτουργεί σαν ερευνητικό εργαστήριο για τους επιστήμονες. Για τους βοτανολόγους, τους βιολόγους, τους φαρμακοποιούς, Ειδικούς της Yves Rocher, η δύναμη που κρύβει ο κόσμος των φυτών είναι ανεξάντλητη.

1978. Σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων από το La Gacilly, εγκαινιάζεται το δεύτερο εργοστάσιο της μάρκας, για τα προϊόντα μακιγιάζ και 3 χρόνια αργότερα, το 1981, χτίζεται ένα τρίτο εργοστάσιο για την παραγωγή των αρωμάτων Yves Rocher.

1989. Η Yves Rocher σταματά τα πειράματα σε ζώα και απαιτεί το ίδιο από τους προμηθευτές της.

1991. Γεννιέται το Ίδρυμα Yves Rocher , με στόχο να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τους δεσμούς ανάμεσα στη φύση και τον άνθρωπο. Στα 25 χρόνια της ζωής του το ίδρυμα έχει αποδείξει με πρωτοβουλίες και δράσεις, τη δέσμευσή του για την προστασία της βιοποικιλότητας και τον σεβασμό του στη φύση, το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Από το 2001 έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου.

1992. Οργανώνονται ετήσιες εθνοβοτανολογικές αποστολές για την αναζήτηση νέων πρώτων υλών και δραστικών συστατικών από όλο τον κόσμο με σεβασμό πάντα στη βιοποικιλότητα . Οι συνεργασίες με ντόπιους προμηθευτές είτε βρίσκονται στη Μαδαγασκάρη, είτε στο Μπουτάν και τη χερσόνησο της Καμτσάτκα γίνονται κάτω από αυστηρότατες προδιαγραφές και με την υπογραφή συμβολαίου με όρους που περιλαμβάνουν το σεβασμό στις διεθνείς συμβάσεις , τη διασφάλιση καλών συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής των υπαλλήλων τους κ.α.

1997. Πολύ πριν τα bio γίνουν μόδα, 44 εκτάρια από τη συνολική έκταση του Βοτανικού Κήπου στο La Gacilly, λαμβάνουν πιστοποίηση Βιολογικής Καλλιέργειας.

1998. Σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ιδρύεται το Végétarium, το πρώτο μουσείο της Ευρώπης αφιερωμένο αποκλειστικά στο φυτικό κόσμο.

2009.Ο Yves Rocher προσφέρει ένα ακόμα δώρο στη γενέτειρά του: το La Grée des Landes Eco-Hotel Spa Yves Rocher, ένα οικολογικό ξενοδοχείο/spa! Στις 26 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς φεύγει από τη ζωή, σε ηλικία 79 ετών. Στην τελευταία του κατοικία τον συνοδεύουν οι 3000 κάτοικοι του La Gacilly....

1992. Οργανώνονται ετήσιες εθνοβοτανολογικές αποστολές για την αναζήτηση νέων πρώτων υλών και δραστικών συστατικών από όλο τον κόσμο με σεβασμό πάντα στη βιοποικιλότητα . Οι συνεργασίες με ντόπιους προμηθευτές είτε βρίσκονται στη Μαδαγασκάρη, είτε στο Μπουτάν και τη χερσόνησο της Καμτσάτκα γίνονται κάτω από αυστηρότατες προδιαγραφές και με την υπογραφή συμβολαίου με όρους που περιλαμβάνουν το σεβασμό στις διεθνείς συμβάσεις , τη διασφάλιση καλών συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής των υπαλλήλων τους κ.α.

1997. Πολύ πριν τα bio γίνουν μόδα, 44 εκτάρια από τη συνολική έκταση του Βοτανικού Κήπου στο La Gacilly, λαμβάνουν πιστοποίηση Βιολογικής Καλλιέργειας.

1998. Σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ιδρύεται το Végétarium, το πρώτο μουσείο της Ευρώπης αφιερωμένο αποκλειστικά στο φυτικό κόσμο.

2009.Ο Yves Rocher προσφέρει ένα ακόμα δώρο στη γενέτειρά του: το La Grée des Landes Eco-Hotel Spa Yves Rocher, ένα οικολογικό ξενοδοχείο/spa! Στις 26 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς φεύγει από τη ζωή, σε ηλικία 79 ετών. Στην τελευταία του κατοικία τον συνοδεύουν οι 3000 κάτοικοι του La Gacilly....1

2016 . Στο τιμόνι της επιχείρησης παραμένει η οικογένεια Rocher . Ακολουθώντας τα χνάρια του οραματιστή , τολμηρού Yves, οι γιοι και ο πρωτότοκος από τα 8 εγγόνια του, εμπλουτίζουν τη γκάμα της μάρκας με καινοτόμες καλλυντικές φόρμουλες, ανανεώνουν την εικόνα της με σύγχρονες μπουτίκ, φιλικές προς την καταναλώτρια,- ανακηρύχθηκαν το αγαπημένο κατάστημα καλλυντικών των Γαλλίδων για το 2015- επεκτείνονται, δίνοντας το παρών σε 80 χώρες και οδηγούν την Yves Rocher στη νέα , ψηφιακή εποχή, φέρνοντας πλέον τα προϊόντα της στην πόρτα κάθε γυναίκας όχι μόνο με την πολύτιμη βοήθεια των συμβούλων της αλλά και ηλεκτρονικά, μέσω e- shops. Υπάρχουν όμως και μερικά πράγματα που δεν θα αλλάξουν ποτέ στην Yves Rocher.

Είναι η πίστη στις αρχές της Cosmétique Végétale ® , οι δεσμεύσεις της απέναντι στη φύση και το περιβάλλον και βέβαια, το όραμα του ιδρυτή της : να κάνει την ομορφιά, προσιτή σε όλες τις γυναίκες.

Πηγή:https://skingurus.gr/

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα!