Τα συχνότερα λάθη που κάνεις στο βραδινό γεύμα

2021-11-20

Επτά λάθη που πιθανότατα κάνεις στο βραδινό γεύμα και επηρεάζουν όχι μόνο το σωματικό σου βάρος, αλλά και τον ύπνο σου.

Το κάνεις το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας
Οι ρυθμοί του μέσου ανθρώπου είναι φρενήρεις καθ' όλη την διάρκεια της μέρας, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από εμάς να προλαβαίνουμε να τρώμε ελάχιστα το πρωί ή το μεσημέρι και να πέφτουμε με τα μούτρα στο βραδινό, θεωρώντας ότι έχουμε πολύ περιθώριο για να αναπληρώσουμε θερμίδες. Αλλά αυτή η σκέψη μας εμποδίζει να συγκρατηθούμε και να φάμε με μέτρο το βράδυ, με αποτέλεσμα να ξεπερνάμε κατά μέσο όρο την φυσιολογική ημερήσια πρόσληψης θερμίδων κατά 450-625 θερμίδες, σύμφωνα με αμερικανικές στατιστικές.
Το τρως μπροστά στην τηλεόραση
Η τηλεόραση ή μια σειρά στο λάπτοπ είναι ο αγαπημένος σου τρόπος να χαλαρώσεις τα βράδια μετά τη δουλειά, το καταλαβαίνουμε. Αλλά αν συνδυάζεις αυτή σου τη συνήθεια με το φαγητό, το πιθανότερο είναι να υπερκαταναλώσεις φαγητό χωρίς να το καταλάβεις - και κυρίως χωρίς να καταλάβεις πότε χόρτασες. Επιπλέον, διατρέχεις τον «κίνδυνο» να τσιμπολογάς ξαπλωμένος στον καναπέ, κάτι που καθιστά πιο δύσκολο το έργο της πέψης.

Δεν σερβίρεις μερίδες από την κουζίνα
Αν φέρνεις ολόκληρο το ταξί ή την κατσαρόλα στο τραπέζι για να σερβιριστείτε από εκεί εσύ και οι συνδαιτημόνες σου, τα μαθηματικά λένε ότι κατά πάσα πιθανότητα θα σερβιριστείτε ξανά και ξανά, έχοντας τον «πειρασμό» σε απόσταση βολής. Προτίμησε να σερβίρεις κάθε πιάτο από την κουζίνα προτού το φέρεις στο τραπέζι, για να ξέρεις πόσο τρως.
Τρως υπερβολικά συχνά έξω
Τα γεύματα σε ταβέρνες και εστιατόρια είναι συνήθως πιο θερμιδοφόρα από τα σπιτικά, κυρίως επειδή η «δύναμη» της παρέας σας κάνει όλους να «ξεφεύγετε» στις παραγγελίες, παίρνοντας ένα σωρό ορεκτικά που κατά κανόνα είναι παχυντικά και πλούσια σε λιπαρά και υδατάνθρακες.
«Επιβραβεύεις» τον εαυτό σου για την δύσκολη μέρα που είχες
Και ποια είναι η «εύκολη» επιβράβευση που βλέπεις σαν «πολυτέλεια»; Να παραγγείλεις απ' έξω αντί να καθίσεις να μαγειρέψεις μετά από τόσο κουραστική ημέρα. Μόνο που και στο fast food που παραγγέλνεις, όπως και στην περίπτωση του εστιατορίου, εύκολα «ξεφεύγεις» και φορτώνεσαι με τα πιο παχυντικά και «φουσκωτικά» τρόφιμα.
Τρως υπερβολικά αργά τη νύχτα
Μπορεί να μην έχεις φάει όλη την ημέρα και να πεινάς πολύ, αλλά το να φας μία ή δύο ώρες πριν πέσεις για ύπνο είναι... βαρύ φορτίο για το στομάχι σου, εμπόδιο στην πέψη σου και φυσικά στον ύπνο σου. Φρόντισε να αφήσεις πάνω από δύο ώρες μετά το τελευταίο γεύμα της ημέρας ώστε να χωνέψεις επαρκώς προτού ξαπλώσεις για ύπνο.
Το παρακάνεις με το γλυκό
Η ζάχαρη που περιέχουν τα γλυκά αυξάνει το σάκχαρο του αίματος και αυτό μπορεί να αυξήσει αντίστοιχα και την ενεργητικότητα και να εμποδίσει την ομαλή μετάβαση στον ύπνο. Προτίμησε γλυκά χωρίς ζάχαρη ή επιδόρπιο με μέτρο και όχι λίγο πριν την ώρα του ύπνου.

Πηγή: https://www.in2life.gr/

Διαβάστε ακόμα...

Στη ζωή μας πολλές φορές έχουμε προδοθεί και έχουμε προδώσει, τόσο στις ερωτικές όσο και στις φιλικές μας σχέσεις. Έτσι συχνά βρισκόμαστε στο δίλημμα αν αξίζει να δώσουμε ή να πάρουμε μία δεύτερη ευκαιρία. Πόσο αποτελεσματικές είναι όμως οι δεύτερες ευκαιρίες; Πετυχαίνουν πάντα; Η ψυχολόγος Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου μας εξηγεί:

Τις ανάγκες που έχουμε εμείς τις έχουν και οι σύντροφοί μας αλλά όταν έρθει η σειρά μας να τους φροντίσουμε τις ξεχνάμε ή τις παραμελούμε. Ο ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας εξηγεί τι θέλουν οι δύο σύντροφοι σε μία σχέση και τι ανάγκες έχουν.

Να μην σου τύχει καλύτερα. Δύσκολο πρότζεκτ. Τι φταίει όμως και κάποιος οδηγείται στην απιστία και πως αντιμετωπίζουμε το μετά; Η Ντόρα Μίνου, ΜΑ Κλινικής Ψυχολογίας, Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια (ενηλίκων, ζεύγους & οικογένειας) γράφει για το πριν και το -όποιο- μετά της απιστίας. Ο λόγος σε εκείνη...

Αυτό το σπιτικό ρόφημα με γιαούρτι και μπανάνα εκτός από γευστική "βόμβα" βάζει φωτιά και στον μεταβολισμό χάρη στα συστατικά του. Περιέχει όλα όσα χρειάζεται για να ενεργοποιηθεί και βοηθά στην καύση λίπους. Η συνταγή είναι πανεύκολη και σε 3 λεπτά το γευστικό αυτό smoothie είναι στη διάθεσή σου.